АҚМОЛА ОБЛЫСЫ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ  ЖАҚСЫ АУДАНЫ БӨЛІМІНІҢ ЖАНЫНДАҒЫ ЗАПОРОЖЬЕ АУЫЛЫНЫҢ "АЙГӨЛЕК" БӨБЕКЖАЙЫ МЕМЛЕКЕТТІК КОММУНАЛДЫҚ ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРНЫ

Мы в соц.сетях

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

"Тәрбиешінің балалардың ата-аналарымен өзара іс-қимылы "консультациясы

22.01.2021

Дөңгелек үстел өтті.
"Тәрбиешінің балалардың ата-аналарымен қарым-қатынасы»

Дайындаған: әдіскер Голда Е. С.
Педагогика барлық адамдар үшін — мұғалімдер үшін де, ата-аналар үшін де ғылымға айналуы керек. Біздің мектепке дейінгі мекемелеріміз қаншалықты әдемі болса да, балалардың ақыл-ойы мен ойларын қалыптастыратын ең маңызды шеберлер-ана мен әке. Сондықтан бізге, мұғалімдерге, ең алдымен, ата-аналардың педагогикалық мәдениетін арттыруға қамқорлық жасау, тәрбиенің мәнін түсіндіру және олармен бір бағытта жұмыс істеу қажет.
В. А. Сухомлинский
Біз, педагогтар, ата – аналар бізге ең қымбат қазынаны – өз балаларын сеніп тапсырғанын жақсы түсінеміз, және біздің міндетіміз-бұл сенімді ақтау, ал бұл тек тығыз ынтымақтастық, ортақ істер, біз ұмтылатын барлық тараптардың өзара түсіністігі кезінде ғана мүмкін болады.
Мектепке дейінгі мекеменің міндеті – ата-аналарға мектепке дейінгі балалық шақтың әр жас кезеңінде баланың психологиялық-педагогикалық дамуының маңызды аспектілерін ашып, тиісті тәрбие әдістерін ұсыну.
Балабақша мұғалімдерінің ата – аналармен өзара әрекеттесуі өте күрделі процесс екенін бәрі біледі, ал отбасы оның тең жағы болуы керек. Барлық балабақшаларда ата-аналармен жұмыс жасауда негізгі рөлді тәрбиешілер дәстүрлі түрде ойнайды. Олар бала туралы, мекеменің қызметі туралы негізгі ақпарат көзі болып табылады, ата-аналар олардан психологиялық-педагогикалық ақпарат алады.
Осылайша, негізгі жауапкершілік сізге жүктеледі. Балабақша мұғалімдері ата – аналармен үнемі өзара әрекеттеседі, "бала – ата-ана-мұғалім" ажырамас үштілділігін құрайды, үй ортасы негізгі тәрбие мен қалыптастырушы мәнге ие екенін түсінеді. Өзара құрмет, түсіністік, сенім білдіретін отбасымен ынтымақтастық жағдайында баланың жеке басын қалыптастыру процесінде қажетті нәтижелерге қол жеткізіледі. Өзара әрекеттесудің негізгі мақсаты "отбасы – балабақша" бірыңғай кеңістігін құру болып табылады, онда педагогикалық процестің барлық қатысушылары (балалар, ата-аналар, тәрбиешілер) жайлы, қызықты, қауіпсіз, пайдалы, қауіпсіз болады.
Балалардың жаңа тобымен жұмыс істей бастаған тәрбиешілерді сұрақтар мазалайды: ата-аналардың жүрегіне қалай жол табуға болады? Бала тәрбиесін біздің ортақ ісімізге қалай айналдыруға болады? Таңертең жұмысқа асығып, шаршаған адамдар жұмыстан оралғанда ата-аналармен қалай және не туралы сөйлесу керек? Мұндай минуттарда да олар тәрбиешінің сөздерін ықыласпен тыңдап, оларға қызығушылық танытуы үшін, баланың балабақшада не өмір сүргенін, бір күнде не білгенін, өзін қалай көрсеткенін есту үшін не істеу керек? Мұғалім мұндай байланысқа үнемі мейірімділік, отбасымен ынтымақтастыққа қызығушылық таныту арқылы қол жеткізе алады. Ата-аналармен сөйлескенде, қарым-қатынаста өзіндік заңдылықтар бар екенін есте ұстаған жөн. Адамның бізге деген қарым-қатынасының негізі алғашқы 15 секундта жатыр! Осы алғашқы секундтардың "шахта алаңынан" қауіпсіз өту үшін "үш плюс ережесін" қолдану керек (сұхбаттасушыны жеңу үшін оған кем дегенде үш психологиялық артықшылық беру керек. Ең әмбебап-бұл:
Күлкі,
Әңгімелесушінің аты
Комплимент.
Адамдар бізбен сөйлескісі келуі үшін біз олармен сөйлесуге дайын екенімізді көрсетуіміз керек. Мұны әңгімелесуші көруі керек. Шынайы, мейірімді күлімсіреу қажет!
Ата-аналармен жұмыс істеудің ең көп таралған әдістері:
Ата-аналарға арналған көрнекі ақпарат
Ата-аналармен әңгімелесу
Ата-аналар жиналысы.
Ата-аналардың педагогикалық мәдениетін арттыруда көрнекі ақпарат үлкен рөл атқарады, онда ата-аналар мамандардың кеңесін алады. Ата-аналар көрмеде балалардың жұмыстарын үлкен ықыласпен қарайды: суреттер, аппликациялар және т.б., сондай-ақ балабақшадағы балалардың өмірінен алынған фотосуреттер және балалардың жетістіктерінің әртүрлі растамалары (жапсырмалар, суреттер, жұлдызшалар, бестіктер).
Алғашқы күндерден бастап біз баланың отбасында қалай өмір сүретінін, оның айналасында не бар екенін, отбасы оған не беретінін білуге тырысамыз. Балабақшаға барудың алғашқы күндерінде біз әр баланың отбасылық тәрбиесінің жағдайымен таныса бастаймыз. Ата-аналармен әңгіме барысында мұғалім баланың қандай режимге үйренгені, оның қандай ойыншықтары бар және олардың қайсысы сүйікті, олармен қалай ойнайтыны туралы бастайды. Мұғалім әрқашан жақсы ниетпен болуы керек.
Ата-аналар тәрбиешіде баласын жақсы көретін, оған қамқорлық жасайтын адамды көруі керек. Бұл олардың ашығын тудырады, олар өз қиындықтарына сенімді, кеңес сұрайды.
Әдетте, кешке келген ата-аналар көбінесе баланың бүгін қалай тамақтанғанын қызықтырады, оны бағалайды: таза, жақсы күтімді, ренжіген емес. Содан кейін олар балабақшадан асығыс кетеді.
Балабақшадағы балалардың өміріне ата-аналарды қалай қызықтыруға болады? Бала тәрбиесіне, әсіресе адамгершілікке балабақшамен бірыңғай көзқарасты ұстану қажеттілігін қалай көрсетуге болады?
Ең алдымен, балаларды үйге қабылдау және күту кезінде сіз ата-анаңызбен балабақшадағы балаларының өмірі туралы жаңалықтармен бөлісуіңіз керек: "Сіздің ұлыңыз аяқ киімді байлауды үйренді. Енді үйде оған сіздің көмегіңіз қажет болады"; " Влада мұқият және мұқият бояулармен сурет сала бастады. Әсіресе оған ұнайды демалыссыз қылқаламмен өрнек сурет. Міне, оның жұмысы". Немесе " сіздің Артем бүгін Аринаға ойыншық берді. Ал есіктерде қыздарды сағындым. Өтінемін, оның мәдени мінез-құлық дағдысын сақтаңыз"; " Лизаны таңертең ертерек алып келіңіз, сонда ол жаттығуға уақыт алады. Өйткені, бұл оған күш пен денсаулық береді".
Ата-аналарға қателіктер, дұрыс емес мінез-құлық туралы қалай айту керек, олар теріс реакция туғызбауы үшін: тәрбиеші мұны баланың мүддесі үшін жасайды. Баланың мүдделері тұрғысынан сөйлесу, әдетте, ата-аналарға қажетті реакцияны тудырады, әңгіме достық, іскерлік сипатта өтеді. Біз ешқашан ата-аналарға балалардың қатысуымен түсініктеме беруге немесе балалармен анам немесе әкем біздің талабымызды неге орындамағанын талқылауға жол бермейміз.
Ақпараттық материалға елеулі назар аудару керек. Мысалы, келесі ақпаратты орналастырыңыз: "Осы аптада олар балалармен бірге А.Бартоның"Гоби" өлеңін оқыды. Барлық балалар оны есіне алды. Оля, Даша, Глеб, Максим оны қатты, мәнерлеп оқиды. Бұл өлеңді үйде оқы. Немесе " балаларымен бұршақ, бұршақ егілді. Қазір барлық балалар өсімдіктерді өсіру үшін тұқым себуді біледі. Балалардың бақшада жұмыс істеуге деген қызығушылығын қолдаңыз, мүмкін болатын жұмысқа тартыңыз".
Ата-аналар мен мұғалімдердің бірігуіне ата-аналармен бірлескен топтық газеттер, фотоальбомдар: "біз балабақшаға бірге барамыз", "біздің отбасымызда мереке бар"дизайны да ықпал етеді. Ата — аналармен бірге жасалған өте қызықты жоба-бұл топтың балалары туралы "Міне, балалар, шын жүректен таңдану" топтық фотоальбом, онда балалардың суреттерінен басқа, ата-аналардың эскиздерін, балалар туралы, отбасы туралы, жалпы істер мен хобби туралы әңгімелерді ұсынуға болады.
Ата-аналармен дәстүрлі өзара әрекеттесудің бір түрі-ата-аналар жиналысы, онда тамақтану, балаларды тәрбиелеу әдістері, топты ұйымдастыруға қойылатын талаптар және т. б. мәселелер талқыланады.. Әдетте жиналыстарда тек мұғалім жиі сөйлейді, ал ата-аналар тыңдап, аяқталуын күтеді. Сондықтан, алдын-ала хабарландыруды ата-аналардан жауап алғысы келетін сұрақтар туралы ойлануды сұраңыз, мамандардың қайсысы кездескісі келеді.
Бұл тәсілмен ата-аналар тәрбиешілермен жеке қарым-қатынасқа ұмтылады, өйткені олар кішкентай баланың жеке басын қалыптастыруға, оның ішкі әлеміне, ата-аналармен және сыртқы әлеммен қарым-қатынасқа қатысты сұрақтарға қызығушылық танытады.
Ашық есік күндерін өткізу өте маңызды. Ата-аналар балаларының балабақшада аналары мен әкелерінсіз қалай уақыт өткізетініне, немен айналысатынына үлкен қызығушылық танытады.
Қалай түсіруге фрагменттері күн ішінде және ата-аналарға көрсету.
Мұны жасауға болады, бірақ барлық балаларды бірдей түсіру шартымен. Сонымен қатар, мұндай түсірілім тәрбиешілерге бейне мұрағат жасауға мүмкіндік береді. Мысалы: Таняның анасы қызының топтағы ойыншықтарды қалай аң аулап, құлшыныспен алып тастағанын көрді, бұл оның таңданысын тудырды: "ал Таня үйде ештеңе жасағысы келмейді!"Біз, ең алдымен, өз талаптарымызда табанды болуға, алдымен қызымен бірге ойыншықтарды алып тастауға, содан кейін қызына тапсыруға, сабақтар мен ойындардан кейін бәрін орнына қоюға кеңес бердік, бұл тазаланған бұрышқа қараудың қаншалықты жағымды екенін баса айтты. Енді Таня анасына бөлмені тазартуға дайын және шебер көмектеседі. Қыз "ана сияқты жасауға" ниет білдірді.
Нәтижесінде ата-аналармен байланыс білім беру міндеттерін сәтті шешудің сенімді негізі болып табылады. Ата-аналар тәрбиешілерге сенім артты, олар көмек алу үшін балабақшаға барады, қиындықтармен бөліседі. Ата-аналардың топтағы балаларының өміріне қызығушылық танытуы өте маңызды.
Балалардың ата – аналарымен өзара әрекеттесудің бұл тәсілі олардың отбасындағы балаларды тәрбиелеу үшін жауапкершілігін арттырады, педагогикалық белсенділікті дамытады-балаларын тәрбиелеуге деген қызығушылықтың көрсеткіші. Ата-аналар мен мұғалімдер арасындағы қарым-қатынаста жағымды эмоционалды атмосфера құрылады, бұл балаларды тәрбиелеу, дамыту және әлеуметтендіру, демек, бүкіл балабақшаның сәттілігін қамтамасыз етеді.

Просмотров: 169


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст