Дайындық тобындағы сабақ.
Сауат негізі.
Әзірледі:
Тәрбиеші Омарова Б. З.
Тақырыбы. Заттың әрекетін білдіретін сөздер
Мақсаты: іс-әрекеттің сөз-атаулары туралы түсінік беру; оларға сұрақтар қою қабілетін қалыптастыру; оқушылардың сөйлеуін дамыту; сөздік қорын кеңейту; оқуға деген сүйіспеншілікті тәрбиелеу.
Құрал-жабдықтар: иллюстрациялар, тақырыптық суреттер, карта-схемалар.
САБАҚ БАРЫСЫ
I. балаларды ұйымдастыру
II. Негізгі бөлігі
1. Әңгіме.
- Балалардың үстелдерінде тақырыптық суреттер бар. Балалар жұппен жұмыс істейді. Бір бала суретке сұрақ қояды: "Бұл кім?"немесе" бұл не?", басқа бала жауап береді.
Өткен сабақта біз заттардың тірі және жансыз екендігі туралы сөйлестік, енді сіз оларға қандай сұрақтар қою керектігін есіңізге түсірдіңіз. Енді сіздің пәндеріңізге " не істеп жатыр?", "Не жасады?", "Не істеу керек?».
— Қараңыздаршы-сурет. Заттарды білдіретін сөздерді атаңыз. Жауап: кім?- қыз; не?- бояулар.
2. Тірек білімді өзектендіру.
Жұмбақтармен жұмыс
* Өрнектері бар құйрық,
Аяқтары бар етік.
Әндер шырқайды,
Уақыт есептейді. (Короз)
* Құйрық пушистый,
Алтын жүн,
Орманда тұрады,
Ауылда тауық ұрлайды. (Түлкі)
* Мохнатенький, усатенький,
Табандары жұмсақ, ал тырнақтары
остры. (Мысық)
- Жұмбақтарды шешуге қандай сөздер көмектесті?
- Болжам сөздері қандай сұрақтарға жауап береді?
— Олар нені білдіреді? (Жануарлардың атаулары)
3.Тақтада жануарлар мен адамдар бейнеленген суреттер бар (адам, піл, құрт, көбелек, қасқыр, аю). Мен балаларға кімнің қалай қозғалатынын білдіретін сөздерді таңдауды ұсынамын. Ойланыңыз, олардың қайсысы тезірек қозғалады? Біз суреттерді жануарлардың қозғалу жылдамдығы жоғарылаған сайын қоямыз.
4. Сабақтың тақырыбы мен міндеттерін хабарлау.
- Ертегіні айту үшін бізге сөздер-заттардың атаулары жеткіліксіз болды. Басқа сөздер қажет: кетеді, қоштасады, көтереді, көмектеседі. Бүгін сабақта біз бұл сөздердің нені білдіретінін, қандай сұрақтарға жауап беретінін білеміз. "Спикелет" ертегісімен танысайық.
5. Гимназиясындағы сергіту сәті.
Сізбен бірге секірейік,
Біз секіреміз, секіреміз
Және Біз аяқтармен секіреміз,
Подрыгаем, подрыгаем.
Алақанда біз ұрамыз,
Похлопаем, похлопаем.
Және аяғы батып кетті,
Потопаем, потопаем.
6. Әңгіме.
— Бұл біз және сіз немен айналыстыңыз? (Секіріп, дрыгали, хлопали, топали)
— Бұл сөздер қандай сұраққа жауап береді?
— Олар нені білдіреді, атайды?
- Не істеу керек? Бұл не істеймін? Не істедік? басқа сұрақтар-іс-әрекеттің атаулары. Сөздер-атаулары, іс-әрекеттерді баяндайды, бұл пән.
7. Жұмыс буымен.
"Қосымша сөз"ойыны. Мен балаларға сөздерді атаймын, олардың арасында заттарды білдіретін сөздер мен әрекеттерді білдіретін сөздер бар.
Жүру, жүзу, доп, гол соғу. Аяғы, аузы, тізе дейді.
Коньки, клуб, жүгіру, шайба. Лимон, сатып алды, жазды, жапты.
Ол жүреді, отырады, алып жүреді, көбелек. Көкнәр, пияз, сәбіз деп ойлайды.
Ұшу, жүгіру, Жарық, жылау. Жазады, оқиды, күн, ұйықтайды.
Көлік, етік, садақ, ілулі. Мүсін, сурет, шкаф, жүгіру.
Мысық, ызылдаған, түлкі, қасқыр. Ол ойлайды, жейді, тұрады, етік.
8. Білімді бекіту және жүйелеу.
Тағы бір сөз "ойыны»
— Я буду лақтыру сізге доп және айту деген сөз, ал сіз қосуға болады деген сөз, ол білдіреді қолданысқа енгізіледі.
Ира... (оқиды). Ақ тиін... (грызет). Маша... (барады) және т.
9. "Спикелет"ертегісінің мазмұны туралы әңгіме.
- Ертегі кейіпкерлері кімдер?
- Олар не істеді және сенді?
- Кокерель не істеді?
- Неліктен кокерель үстел басында тышқандарды ұстамады?
III. Сабақтың қорытындысы
- Сабақта не білдіңіз?
- Сізге не ұнады?
Сабақ
Тақырыбы: "сөздер-әрекеттер".
Мақсаты:
1. Беруге ұғымдар туралы айтқанда, называющих-әрекет;
2. Етістік сөздігін нақтылау және кеңейту;
3. Тақырып белгілерін атайтын сөздер туралы түсінік беріңіз;
4. Тақырып белгілерінің сөздігін кеңейту және нақтылау;
5. Упражнять келісуден имен прилагательных атаулары существительными;
6. Логикалық ойлауды дамыту;
7. Сөйлем сызбасын құру қабілетін бекіту.
Сабақ барысы:
I. балаларда үстелдерде тақырыптық суреттер бар. Балалар жұппен жұмыс істейді. Бір бала суретке сұрақ қояды: "Бұл кім?"немесе" бұл не?", басқа бала жауап береді.
Өткен сабақта біз заттардың тірі және жансыз екендігі туралы сөйлестік, енді сіз оларға қандай сұрақтар қою керектігін есіңізге түсірдіңіз. Енді сіздің пәндеріңізге " не істеп жатыр?", "Не жасады?", "Не істеу керек?». Енді біз заттардың әрекеттерін білдіретін сөздерді таңдадық.
II. Тақтада жануарлар мен адамдар бейнеленген суреттер бар (адам, піл, құрт, көбелек, қасқыр, аю, шегіртке). Мен балаларға кімнің қалай қозғалатынын білдіретін сөздерді таңдауды ұсынамын. Ойланыңыз, олардың қайсысы тезірек қозғалады? Біз суреттерді жануарлардың қозғалу жылдамдығы жоғарылаған сайын қоямыз.
III. "Қосымша сөз"ойыны. Мен балаларға сөздерді атаймын, олардың арасында заттарды білдіретін сөздер мен әрекеттерді білдіретін сөздер бар.
Жүру, жүзу, доп, гол соғу. Аяғы, аузы, тізе дейді.
Коньки, клуб, жүгіру, шайба. Лимон, сатып алды, жазды, жапты.
Ол жүреді, отырады, алып жүреді, көбелек. Көкнәр, пияз, сәбіз деп ойлайды.
Ұшу, жүгіру, Жарық, жылау. Жазады, оқиды, күн, ұйықтайды.
Көлік, етік, садақ, ілулі. Мүсін, сурет, шкаф, жүгіру.
Мысық, ызылдаған, түлкі, қасқыр. Ол ойлайды, жейді, тұрады, етік.
IV. Физминутка.
Жоғарғы топ –
Аяқтарды баяу басыңыз.
Жоғарғы топ-
Жол бойымен сәл жылдам жүріңіз.
Топ-топ-топ, топ-топ-топ –
Олар өте тез жүреді.
Топ-топ-топ-топ-топ-топ-топ –
Енді олар жүгіруде.
Ох-ох-ох. Шаршаған аяқтар
Жолда жылдам жүгіріңіз.
V. суреттеріңізге қайта қарап, оларға белгілерді алуға тырысыңыз, яғни сұраққа жауап беріңіз: "қайсысы?", "Қандай?", "Қандай?».
VI. "Тақырыпты біл"ойыны. Тақтада түрлі заттар бейнеленген суреттер бар. Мен тақырыптың белгісін атаймын, балалар бұл белгінің қай тақырыпқа сәйкес келетінін анықтайды.
VII. Мен балаларға еске саламын, егер сіз затты білдіретін сөзді сөзбен-іс-қимылмен және сөзбен-белгімен біріктірсеңіз, онда сіз сөйлем аласыз. Мен балаларға ұсыныстар жасап, тақтаға оның сызбасын салуды ұсынамын.
VIII. Қорытынды сабақ.
Бүгін біз сөз-іс-әрекет және сөз-белгілер туралы сөйлестік. Қазір 1 қатарда отырған балалар іс-қимыл сөздерін, ал 2 қатардағы балалар – белгілер сөздерін атайды.