Инклюзивті білім беруді жүзеге асыру
мектепке дейінгі ұйымда.
Дайындаған:
психолог Голда Е.
Инклюзивті білім беру барлық тәрбиеленушілерге білім беру мекемесі ұжымының өміріне толық көлемде қатысуға мүмкіндік береді.
Инклюзияның мәні-баланы мектепке дейінгі мекеменің қарапайым тобына орналастыру ғана емес, сонымен бірге "ерекше" баланы қоғамға толығымен тарту.
"Айгөлек "бөбекжайы" МКҚК-да инклюзивті білім беруді енгізу педагогикалық ұжымды дайындаудан басталды. Оқыту консультациялар, семинарлар, сондай-ақ "Мектепке дейінгі ұйымдарда инклюзивті білім берудің психологиялық-педагогикалық негіздері"тақырыбында біліктілікті арттыру курстары арқылы өтті.,
OOP бар балалар үшін кедергісіз орта құрылды.
"Айгөлек "бөбекжайы" МКҚК-да мектеп жасына дейінгі балаларға инклюзивті білім берудің алғашқы тәжірибесі 2020 жылға жатады, ол кезде дені сау құрдастарымен топқа ОНР (жалпы сөйлеу тілінің дамымауы) диагнозы қойылған балалар келген. Олар жалпы даму топтарында тәрбиеленеді, яғни. сау балалармен бірге.
Инклюзивті білім беру мазмұны әр түрлі формада жүзеге асырылады:
Психологпен жеке сабақтар
Арнайы ұйымдастырылған ортадағы белсенді іс-қимылдар (топтық үй-жайда еркін ойнау, серуендеу)
Басқа балалармен бірлескен іс-шаралар және микро топтарда ойнау
Фронтальды сабақтар
Мерекелер, конкурстар, экскурсиялар.
Топтың барлық даму ортасы қарапайым балаларды дамытуға және OOP бар балаларды түзетуге және дамытуға бағытталған. Топтарда және психологтың кабинетінде балалардың әртүрлі санаттары үшін қажетті функцияларды орындайтын түрлі құралдар, ойындар бар.
Біздің балабақшада дамудағы ауытқуларды ерте анықтауды және ерте түзету көмегін жүзеге асыруды қамтамасыз ету мүмкіндігі бар. Бұл қажетті мамандардың (психолог, медбике) болуына байланысты қол жетімді.
OOP бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдаудың органикалық компоненті-психолог кабинетінде мектеп жасына дейінгі балалардың сабақтары. Балалармен аптасына 2 рет қосымша түзету-дамыту сабақтары өткізіледі. Бұл сабақтардың мақсаты психологиялық әсердің келесі рәсімдерін орындауға мүмкіндік береді:
Танымдық процестерді дамыту;
Ұсақ моторикасын дамыту;
Релаксация, эмоционалдық және бұлшықет кернеуін жеңілдету;
Балалардың қиялын және шығармашылық қабілеттерін дамыту;
Психоэмоционалды жағдайларды түзету және т. б.
"Айгөлек "бөбекжай-бақшасы" МКҚК инклюзивті практиканы табысты жүзеге асыруда:
Балалар дамудың оң динамикасын көрсетеді (әсіресе әлеуметтік дағдыларды дамытуда)
Бейімделген және қабылданған балалар тобы, ынтамен барады бөбекжай-балабақшасы
Білім беру бағдарламасын меңгеруде көмек пен қолдау алады
Балалардың ата-аналары:
Өз балаларын оқыту және дамыту процесіне толық қатысады
Олар баланың даму болашағын да, баланы білім беру ортасына қосу процесінде олардың алдында тұрған өзекті міндеттер мен жауапкершілікті де түсінеді.
Диаграмма
Біздің мектепке дейінгі білім берудегі инклюзивті білім беру процесінің маңызды артықшылықтарының бірі-балаларда да, ата-аналарда да "ерекше" балаларға шыдамды қарым-қатынас, оларды құрметтеу және олардың проблемаларына мұқият қарау.
Осылайша, біздің балабақшамыздың мысалында мектепке дейінгі ұйымдардың мектепке дейінгі ұйымдарда инклюзивті білім беруді енгізу процесін жүзеге асырудағы біріктірілген түрдегі кейбір артықшылықтары тізілген және қысқаша сипатталған.
Назарларыңызға рақмет.