"Асық-үлкен халық тәрбиесі…
Асық ойыны, ... - ептілікті тәрбиелейді,
ептілік, сенімділік, дәлдік, жылдамдық,
табандылық және басқа ... қасиеттер,
қажетті ... ауа сияқты.
Бауыржан Момышұлы
Ежелгі уақытта көшпелі қазақтардың өмірі, ең алдымен, мал шаруашылығымен байланысты болған. Әрине, көптеген халық ойындары жануарлармен байланысты болды, асық ойындары балалар арасында да, ересектер арасында да кең таралды. Асықтармен көптеген ойындар бар.
Қазіргі кезеңде балабақшаларда асықтарды әр түрлі қызмет түрлерінде көбірек қолдана бастайды. Асықтарды балабақша өмірінде қолдану арқылы балалардың қазақ халқының тарихи-мәдени мұрасына деген құрметі, сондай-ақ балалардың ептілік пен дәлдікке үйрететін Қазақ ұлттық ойындарын білуге деген қызығушылығын арттыру қалыптасады.
Балабақшада асық балаға өте қолайлы-балалар асықпен ежелгі ұлттық ойындар ережелерімен танысып қана қоймай, асық балалар іс-әрекетінің барлық түрлерінде педагогтардың көмекшісі болады. "Сүйектердің" көмегімен балалар санауды, логикалық ойлауды үйренеді, сонымен қатар музыкалық сабақтарда қолданылады. Асықтармен қарым-қатынас барлық жағынан баланың дамуына жағымды әсер етеді. Тәрбие болсын, денсаулық болсын. Асықи өз жұмысында психологты да қолданады.
Асықтармен ойындар: ұсақ моториканы; үйлестіруді; кеңістіктік ойлауды; сенсорлық сезімдерді; шығармашылық қиялды; зейінді; есте сақтауды; қиялды дамытуға ықпал етеді. Асықтарды қолдана отырып, балалармен түстерді білуге болады; өлшемдер; сандар, санау; әріптер және т. б.
Кіші мектеп жасына дейінгі балаларды таныстыру үшін асықтарды қолданған кезде асықтар өлшемі, түсі бойынша (кемпірқосақтың негізгі түстерімен боялған), сымға, шілтерге киіледі: орта топтарда асықтар Луллий шеңберлері технологиясында қолданылады; аға, дайындық топтарында қызыл, көк түстерге ие асықтар сауаттылықты, математиканы оқытуда қолданылады.
Мұндай ойындар танымдық және физикалық дағдыларды дамытуға, қабылдауды, зейінді, ойлауды, конструктивті дағдыларды, тапқырлықты дамытуға ықпал етеді.
Әр түрлі позицияларға асық қоюға немесе пирамида салуға тырысып, бала күш салып, саусақтарын жаттықтырады, яғни қолдың ұсақ моторикасы дамиды, бұл мектеп жасына дейінгі баланың сөйлеуін дамытуға ықпал етеді. Сонымен қатар, бұл" ойыншық " қозғалыстарды үйлестіруді дамытуға ықпал етеді, әртүрлі мақсаттарға жету үшін әртүрлі ойындар жасауға болады. Мен олардың кейбірін ұсынамын.
"Асықтар тесікте" дидактикалық ойыны
Мақсаты: кеңістіктік көріністерді, ұсақ моториканы, қозғалыстарды үйлестіруді дамыту; түстер туралы білімді бекіту; санау дағдыларын бекіту.
2-3 жастағы балалар үшін: тәрбиеші балаларға асықтарды асық сияқты түсті ұяшықтар тесіктеріне, асық сияқты емес түсті ұяшықтар тесіктеріне салуды ұсынады.
3-5 жастағы балалар үшін: асықты асық сияқты түсті тесік ұяшыққа лақтырыңыз
Балаларға арналған 5-6 жасқа дейін:
1-тапсырма: асықтармен бірдей санды толтыру
картадағыдай ұяшық тесіктері. Анықтаңыз: "Асыков сары түсті тесіктерге дейін".
2-тапсырма: ұсынылған асықтар сияқты бірдей түсті санды табу және осы цифр қанша асықтарды тесіктерге қатарларға салу. Мысалы, - Сан екі көк түсті, яғни бала екі көк асықты салады.
3-тапсырма: төмендеу үшін бірдей.
"Сандық (қоржын) асықпен"дидактикалық ойыны.
"Асықтары бар кеудеше (қоржын)" - жинағышқа жиналған түрлі-түсті асықтар жиынтығын балаға кез келген уақытта ұсынуға болады: оның көңіл-күйі нашар болғанда, немесе керісінше, ол тым толқыған кезде, немесе оған жай ғана ештеңемен айналысуға болмайды. Бұл жәрдемақының басты құндылығы-нәресте бірдеңені бұзудан немесе жоғалтудан Қорықпайды. Кішкентай асықтары бар толтырғышқа мүмкіндігінше терең еніп, баланың тұтқалары уқаланады, саусақтар сезімтал болады және олардың қимылдары үйлесімді болады.
Самомассаж және қолдың саусақтарының мұндай жинақтағыш ықпал етеді:
- бұлшықет тонусын қалыпқа келтіру;
- тактильді сезімдерді ынталандыру;
- саусақ қозғалысының көлемі мен амплитудасының ұлғаюы;
- саусақтардың еркін, үйлесімді қозғалыстарын қалыптастыру.
Асқыну: асықтары бар жинақтағышқа жануардың ойыншығы немесе басқа қандай зат жасырылады және балаға оны табу ,алу және атау ұсынылады.
"Көрпені Көріктендірейік"дидактикалық ойыны
Мақсаты: Бекіту іскерліктер балалардың өрнек сүйеніп, түсі. Үлгі бойынша өз бетіңізше салу дағдысын қалыптастырыңыз. Балалардың қиялын және шығармашылығын дамыту.
Ойын үшін "көрпе" -үлгілер, бос "көрпе", түрлі-түсті асықтар пайдаланылады.
Балаға ұсынылған үлгіге сәйкес түрлі-түсті асықтарды орналастыру ұсынылады, содан кейін сіз өзіңіз "көрпе"үшін үлгіні ойлап табуды ұсына аласыз.
"Асық, киіз үй"дидактикалық ойыны
Ойын үшін үлкен картон алаңы қажет болады, оған ойыншылар кезекпен фишкалар-асықтар, таңдалған түстің киіз үйшіктерін (қақпақтарын) орналастырады. Алаңдағы барлық ұяшықтар бос болған кезде ойын аяқталады. Содан кейін әр ойыншы 3 ұяшықтан жиналған сызықтар санын есептеп, жеңімпаз анықталады.
"Суретті асықпен сал"дидактикалық ойыны
Мақсаты: балалар ұсақ моториканы жаттықтырады және қолын жазуға дайындайды.
Тәрбиеші балаларға асықи-ді мұқият қарастыруды, сурет салуға ұсынылған суретті мұқият қарастыруды ұсынады, содан кейін ол бланкілерге суреттер салады, содан кейін баладан суретті қайталауды немесе өз нәрсесін қоюды сұрайды. Үлкен балалар тәрбиешінің көрсетуінсіз өз бетінше орналастырады. Қою үшін балаға түрлі түсті бояусыз және боялған асықтар ұсынылады.
"Самұрық құсы" дидактикалық ойыны
Мақсаты: түстерді, мөлшерді ажырата білу қабілетін қалыптастыру, визуалды, түсті және кеңістіктік қабылдауды дамыту; салыстыру білігін бекіту, асықтың жағдайын білуді бекіту; ұсақ моториканы дамыту; логикалық ойлау; қиял; тактильді сезім.
Асықтарды қолдана отырып, балаларды қарапайым қауіпсіздік ережелерін сақтауға үйретуді ұмытпаңыз.
Балаларға арналған жадынама:
- кездейсоқ жарақат алмау үшін чиптермен, жарықтармен ойнау үшін асықтарды пайдаланбаңыз;
ойыннан кейін бірден асықтарды өз орнына қою керек;
- олардың тазалығын бақылау;
- асықты ауызға алуға болмайды;
- асықпен ойнау кезінде басқаға зиян, зиян келтіруге болмайды.